Karteczki – Chiny

Przed podróżą wpadłam na pomysł, aby opracować  polsko chińskie karteczki ze zwrotami i słowami, które uważałam, że mi się przydadzą. Karteczki posiadam w formie papierowej nadal. Niestety z komputera się ulotniły w bliżej mi nie znany sposób.

Pomysł ten zdał egzamin w 100%. Karteczki przydały się w wielu sytuacjach, np. jak szukałam apteki, przystanku itd. W szczególności przy kupowaniu biletu na pociąg!

W Chinach mało ludzi zna język angielski i ciężko się z nimi porozumieć. Bynajmniej w 2008 tak było. Jedynie w Pekinie szwędała się po ulicach młodzież w niebieskich wdziankach, która pomagała przy organizacji paraolimpiady i władała tym językiem na dobrym poziomie.

Oczywiście zawsze zostają ręce i rozmowa na migi ^^ Również często wykorzystywana :)

Chińczycy, jak zresztą większość Azjatów, nawet jak nie wiedzą to i tak ‚pomogą’ wystarczy się odezwać :P Czasem nawet nie są w stanie wskazać na mapie (chińsko-angielskiej) ulicy, na której właśnie się znajdujemy, a przecież na niej pracują lub mieszkają :) Ale zbiegnie się ich kilku i każdy wskaże inna drogę, byle tylko ‚pomóc’ :P

