Halava – indyjski smakołyk

Halava to bardzo słodki przysmak z kaszy manny i kardamonu przyrządzany  w całych Indiach. Przygotowuje się go  przede wszystkim z okazji świąt religijnych.  Ja postanowiłam go zrobić (po raz pierwszy) na nasze Święta Bożego Narodzenia, jako ciekawostkę kulinarną dla Rodzinki. Ciekawe czy ich kubki smakowe będą ukontentowane? :)

Hindusi  ją po prostu kroją, albo nakładają łyżką, ja ulepiłam z niej małe babeczki, i udekorowałam orzechem, tak aby ładnie się prezentowała na świątecznym stole.

Smakuje wybornie! :)

Dla lubiących eksperymenty kulinarne i słodziuchy kuchni azjatyckiej, podaję przepis:

– 200g kaszy manny

– 400ml wody

– 200g cukru

– 125g masła 82%

– kardamon

– orzechy dla dekoracji

Wodę podgrzewamy, dodajemy cukier i kardamon. Ja dałam sproszkowany. Na rozgrzanym maśle podsmażamy kaszę, aż nabierze koloru złotego. Cały czas mieszamy, żeby się nie przypaliła.

Na końcu łączymy wodę z rozpuszczonym cukrem i kardamonem (jeśli wrzuciliśmy cały to musimy go wyciągnąć) z kaszą manną i mieszamy do momentu gdy zgęstnieje. Odkładamy halvę na chwilę, żeby trochę ostygła, a później formujemy jak nam się podoba, albo po prostu kroimy w kostkę.

 Smacznego :)

Zdjęcia mojej halavy :)

Halva0009

Halva0011

