Ostra imbirowa zupa orientalna z kurczakiem

Często tak bywa, że mamy zachcianki na różne smaki ale w domu nie mamy składników odpowiadających danemu przepisowi. Do sklepu, chociaż jest  300m dalej, nie chce się pójść. Tak też nam przyszła ochota na zupkę chińską z imbirem, bo oboje jesteśmy jego wielbicielami. Przepisów nie chciało mi się nawet szukać więc wymyśliłam swoją oryginalną zupkę i powiem Wam, że wyszła przepyszna. Dlatego chcę się z wami podzielić.

Robi się ją dość szybko a miłośnikom imbiru i orientalnych dań na pewno zasmakuje ;)

 

Przepis: DSC_6641_m

– 3l wody

– 4 kostki rosołowe (kurczakowo – wołowe)

– 1 duża cebula

– 1/3 słoiczka kiełków soi

– 1/3 słoiczka pędów bambusa

– 1 duża pierś z kurczaka

– 4 ząbki czosnku

– ok 130g świeżego imbiru

– 2 średnie marchewki

– 1 średnia pietruszka

– ¼ średniego selera

– łyżeczka kolendry (ziarna)

– garstka (ok 8) liści curry

– pałeczka cynamonu

– 2 łyżeczki suszonych zmielonych prawdziwków

 

Wykonanie:

Wodę z kostkami zagotować i wrzucić pokrojone w paski mięsko. Imbir pokroić w paseczki , cebulę w plasterki, marchewkę i pietruszkę w talarki, selera w paski i wrzucić do wrzątku. Dorzucamy pędy i kiełki, cynamon, kolendrę i proszek z grzybków .

Ząbki czosnku zgnieść nożem i całe wrzucić do zupy.  Generalnie wszystko wrzucamy na raz.

Nie dodawałam pieprzu ani soli. Kostki są słone a ostrość jest z imbiru.

 

Oczywiście można kombinować do woli, np. zamiast proszku z prawdziwków, którego ja akurat jestem szczęśliwym posiadaczem ze względu na zamiłowanie do zbierania grzybów mojego Taty, możecie wrzucić kilka grzybków mung, będzie bardziej chińsko ;)

Zamiast kolendry w ziarnach możecie wrzucić liście kolendry.

Nie wiem czy można w Polsce dostać liście curry. Ja przywiozłam je sobie ze Sri Lanki i są genialne! Jeśli znajdziecie gdziekolwiek, nie zastanawiajcie się…znakomite do orientalnych potraw i sosów.

W sieci na pewno się gdzieś znajdą.

 

Podsumowując imbiru nigdy za dużo! Im więcej tym zdrowiej :)

A jak będzie za ostro proponuję popijać białą herbatką.

 

 

