Raju w Udajpurze i Raj w Mumbaju

Hałas zza okna budzi nas rano jak co dzień w Udajpurze. Spakowane, zostawiamy bagaże i wychodzimy na miasto, bo o 16 mamy autobus do Mumbaju. Zwiedzamy m.in. stare miasto i wieżę zegarową. Na… Czytaj dalej

Ranakpur – marmurowa świątynia i podróż autobusem w Indiach

Zachęcone opinią w przewodniku Lonely Planet wybieramy się dziś do marmurowej świątyni w miejscowości Ranakpur. Czuję się gorzej, bo do kaszlu i gorączki doszedł ból brzucha. Połowę nocy nie spałyśmy. Oprócz standardowych hałasów,… Czytaj dalej

Udajpur

Do Udajpuru dojeżdżamy ok 4 nad ranem. Kierowca informuje nas o dotarciu do celu poprzez zaświecenie światła i okrzyki „Udajpur!” Zabieramy plecaki i wychodzimy w półśnie na ulicę. Jest ciemno, jesteśmy gdzieś w… Czytaj dalej

Pushkar – zakupy, chillout i dziwny sen

Dziś mamy leniwy dzień… z niczym się nie spieszymy! Choć jeden taki się przyda w końcu, żeby odsapnąć. Na śniadanie idziemy do knajpki niedaleko jeziora. Chana Masala i herbatka z miodem, imbirem i… Czytaj dalej

Nerwowy poranek i ulubione miasto Beatlesów – Pushkar

Dnia poprzedniego zamówiłyśmy na 8 rano rikszę pod hostel. Nie przyjechała. Na ulicy złapałyśmy inną. Trafił nam się dość nerwowy wyznawca islamu, który zamiast na publiczny dworzec autobusowy jak prosiłyśmy zawiózł nas w… Czytaj dalej

Pożegnanie Sri Lanki i noc na lotnisku

Wstajemy po 6, pakujemy plecaki już n-ty raz i ruszamy do Galle, skąd autobusem jedziemy do Colombo. W Galle wchodzimy jeszcze do knajpki na bułkę i herbatę z cukrem i mlekiem (Na Sri… Czytaj dalej

Rybacy na palach

Całą noc nie mogłyśmy spać. Gryzły nas komary. Raid nie działał, może dlatego, że w gniazdkach nie było prądu!? Za ścianą nieustannie szczekał pies, wiatrak buczał wniebogłosy aż w końcu padł. Nie wyspałyśmy… Czytaj dalej

Fort w Galle

Karina z Rafałem pożegnali się z nami z samego rana, wracają do Polski, a my z Ewą wybieramy się dalej, do Unawatuny. Najpierw na śniadanie w Samagi Food Corner naprzeciw ulicy. Jedzenie nie… Czytaj dalej

Cytaty podróżnicze

Jeśli wciąż szukacie inspiracji do podróży, dobrze trafiliście! Dziś zbiór 13 cytatów, które na pewno zwiększą Waszą motywację do działania :) Moim przewodnim cytatem, jak wskazuje pierwsza strona bloga jest : „Świat jest książką i Ci,… Czytaj dalej

SHANGHAI: Pudong, Oceanarium, Figury woskowe, Stare Miasto

Jak co dzień w Shanghai’u w porze śniadaniowej odwiedzamy zaprzyjaźniony fast food – już nas dobrze znają i witają z uśmiechem. Wybieramy dumplingi z zieleniną i tofu – rewelacja! (0,87Y/szt). Z pełnymi brzuchami jedziemy… Czytaj dalej